Blodsikkulasjon og MS - Multippel sklerose-forum - MS-behandling

MS-portalen - stedet for deg med MS.

Blodsikkulasjon og MS

01 - 25.11.2009, 05:00

Her er en dokument at blokkete blodårer kan være årsak til MS.

www.ctv.ca/...

attiir

02 - 25.11.2009, 10:59

Dette er interesang informasjon.

www.ms.no/...

attiir

03 - 25.11.2009, 14:41

Takk Attir for at du er så mye på nett, og holder oss oppdatert:-)
Utrolig hva de kommer fram til. Det har skjedd veldig mye på bare noen år, så kanskje msgåten blir løst i nærmeste framtid.
Klem Hillevie ",)

Hillevie

04 - 02.12.2009, 22:31

Hei på dere!

Det står om en italiensk forsker i VG i dag. Han har forsket på årsaken til MS i flere år og mener at trange vener er årsaken til MS. I USA er de litt skeptiske, men de tester dette nå.
Hvor lenge må dette testes i Norge mon tro? Hvis det i det hele tatt blir aktuelt å teste det! 30år?! Som dere skjønner, har jeg ikke den største tiltroen til det norske helsevesenet! Kanskje det blir for mange overflødige arbeidstakere...

Nei, nå er det nok for i dag! Jeg er SÅ lei!!!!

Her er lenken; coolsciencenews.blogspot.com/...

Klem fra Shiraz

Shiraz

05 - 02.12.2009, 22:35

Hei igjen!

Jeg fant det ikke i VG på nettet, men lenken jeg la ut, handler om dette.
Klem :-))

Shiraz

06 - 03.12.2009, 14:37

Hei Shiraz,
Gå til emnet CCSVI og MS hvor jeg har lagt mange nyttige linker til disse forskningsresultater og kontakt til legen/ klinikken som allerede gjennomfører testing/behandling. Du kan teste deg per idag i Polen, om du vil.
Hilsen
M

Magdal

07 - 03.12.2009, 17:11

Hei
Jeg sendte e-post i dag til ms.no
Her er spørsmål og svar.

Hei

Ny teori: MS skyldes trange blodårer.

Leste om dette, og ønsker å vite om man kan ta slike tester av blodårer i Norge? Testene heter vel MRV = Magnetic Resonance Venography.
Håper dere tar opp denne emnen i MS-Bladet.

Hei,
Det ser ut som om Aker sykehus i Oslo har ekspertise på dette. De har en større hjerte-forskningsgruppe der. Ellers tror jeg alle de største sykehusene i landet kan gjøre slike undersøkelser. Spørsmålet blir vel om man kan få en slik undersøkelse med henvisning til den omtalte MS-studien. Dette er jo ennå ikke en godkjent behandling ved MS. Har for øvrig kontakt med forsker og nevrolog Trygve Holmøy på Rikshospitalet. Han vil kommentere studien i nærmeste fremtid. Legger det ut på www.ms.no<http://www.ms.no/>.
Vennlig hilsen
Olav Førde

attiir

08 - 03.12.2009, 17:24

Hei alle sammen:)
ja tusen takk for att dere oppdaterer oss på det dere finner,kjempe fint,kanskje dem er på riktig spor nå og finner ut a det med hva ms, kommer av,håper virkelig det:)
det blir kjempe spennende framover!

M.B

Besøksteller

Registrerte medlemmer: 783

Påloggede brukere nå: 18

Foruminnlegg: 2276

Pålogging til møtested

Verktøy

Månedlig avstemning

Hvilken kilde er viktigst for deg for å få informasjon om MS?

» Vis resultater