Blodsikkulasjon og MS - Multippel sklerose-forum - MS-behandling

MS-portalen - stedet for deg med MS.

Blodsikkulasjon og MS

65 - 09.06.2010, 15:43

Sa han noe om det er mulig å undersøke venene? Og er det slik at du nå kanskje plutselig ikke har MS lenger?????

Solanne

66 - 09.06.2010, 20:03

Hei Solhaug.
Det har vel hele tiden vært litt usikkerhet i forhold til diagnosen din? Men så lenge du ikke kan ta MR så er det nok vanskeligere for legene.
Symtomene du har tilsier jo ms. Sikkert ikke lett for deg dette, uansett bedre med en klar diagnose.

Er det ikke typisk da, når vi endelig kommer til nevrolog så får vi ikke spurt om alt det vi lurer på..
Litt merkelig at alle sier forskjellig til deg.
Trodde du hadde fått en ny som du var veldig fornøyd med.

Ha det bra så lenge.
Klem fra Hillevie ",)

Hillevie

67 - 10.06.2010, 19:23

Han sa at spinalpunksjonen viste at NOE er galt. Jeg havna på sykehus jan. 08 med noe jeg trodde var hjerneinfarkt(de sa det på Kongsvinger sykehus), men nå sa nevrologen at det muligens var ms. Det ble nemlig tatt ct og på den så vi to hvite flekker. De driver og diskuterer meg på sykehuset så det er jo en lysning. Han ville ikke si noe annet om blodårene enn hva som var hva.
Og Hillevie, det var en ny som jeg aldri har sett før.
Får vel nesten si at jeg er fornøyd, men han var en type som mener HAN vet alt. Han sa at vi med ms ikke tåler varme, kulde er ok, men ikke varme. Det er motsatt med meg men det ville han ikke høre på, basta. Jeg prøvde å si i fra, men slapp ikke til.....

solhaug

68 - 11.06.2010, 15:27

Vet du, noen ganger føler jeg at vi har mere kunnskap om sykdommen/ symtomene enn legene! Kan virke som vi holder oss bedre oppdatert med forskningen også.
Jeg har gudskjelov en lege som hører på det jeg sier, han er utrolig snill, men du verden så treeeeeg. ( tror han har jobbet for lenge med ms-pasienter, hi, hi)

Forresten så reagerer jeg både på varme og kulde. I varmen blir jeg slått ut/ uvel, og kulde gir meg nervesmerter pluss at jeg stivner i leddene.
Synes det er ganske arrogant av legen din og påstå at vi ikke reagerer på kulde. Det er jo ett kjent problem for mange.

Håper de finner ut av det Solhaug.
Ha en fin helg
Klem Hillevie ",)

Hillevie

69 - 11.06.2010, 20:21

Hei

Vi har en liten sauna i badet. Når jeg går inn første gang så går det greit. Etter å ha tatt en pause og jeg skal inn igen, så har jeg problemer å løfte opp høgre bein.

Kulde reagerer jeg at beina blir stive.

Legene leser rett fra boka. De burde lese litt det vi skriver.

attiir

70 - 12.06.2010, 10:33

Sauna tåler ikke jeg, har aldri tålt det. Prøvde det i ungdommen, etter 5 min. holdt jeg på å besvime. Jeg reagerer som Hillevie, varmen om sommeren blir for voldsom for meg. Blir helt satt ut. Og kulde stivner jeg av. Mannen min sa til nevrologen at jeg ble veldig sliten i beina når jeg har gått en stund, nevrologen sa at det var vanlig med ms. Før jeg fikk spurt om det var fatigue prata han om noe annet......neste gang skal jeg rekke opp armen sånn vi gjorde på skolen, og si at nå vil jeg prate. Uhøflig, men sånn er det. Det hender jeg må gjøre det når familien er samlet, for alle har noe de skulle ha sagt så jeg slipper ikke til, er for treg av meg.

solhaug

Besøksteller

Registrerte medlemmer: 793

Påloggede brukere nå: 27

Foruminnlegg: 2428

Pålogging til møtested

Verktøy

Månedlig avstemning

Hvilken kilde er viktigst for deg for å få informasjon om MS?

» Vis resultater