Erfaring med Copaxone ? - Multippel sklerose-forum - MS-behandling

MS-portalen - stedet for deg med MS.

Erfaring med Copaxone ?

01 - 14.04.2005, 13:19

Hei på dere alle
>
> Har i dag vært hos nevrologen min for å forhøre meg
> om sprøytebytte. Har brukt Avonex i over to år nå,
> men bivirkningene er fortsatt der.
> Infulensasymptomene er blitt mildere, men jeg blir
> bare stivere og stivere i beina same kveld og dagen
> etter sprøyte, men dette var ikke uvanelig sa hun at
> noen fikk det slik. Hun rådet meg ikke til å bytte
> til Rebif for det ville antagelig gi meg de samme
> bivirkninger. Derimot kunne jeg prøve Copaxone, men
> jeg er veldig usikker leste nå et innlegg her fra
> leif og kissa som gikk på Copaxone og syntes det var
> bra. Går det fortsatt bra med dere ? Er det veldig
> enkelt å sette denne sprøyte og den skal jo tas hver
> dag ! Jeg setter Avonex selv noen ganger og det går
> jo bra, jeg valgte vel Avonex den gangen fordi jeg
> da slapp med en sprøyte i uka.
> Takknemlig for å høre andres erfaringer. Jeg sa til
> nevrologen at jeg skulle tenke på det et par dager
> til før jeg bestemmer meg.

rihn

02 - 16.04.2005, 13:38

hei ! ser at du spør om copaxone ! Har brukt det nu i ett å ett halvt år og dette med sprøytesikk hver dag er ingen problem.selv bruker jeg injektor (fungerer bra ). har merkbare bivirkninger å er i bra" form " Annbefaler å prøve dette,virke jo ikkje likt på alle men det er vert å prøve .Har erfaring med avonex å dens bivirkning . lykke til ! Leif!

leif

03 - 16.04.2005, 13:39

hei igjen ! ser at jeg skrev feil Har ikke merbare bivirkninger!!

leif

04 - 30.04.2006, 15:47

Hei!

Jeg begynte med Copaxone for en uke siden, så jeg har ikke så veldig lang erfaring med dette enda. Har tidligere ikke brukt noe medisiner. Jeg har en ekstrem sprøyteskrekk, og besvimer bare jeg tar en blodprøve. Derfor bruker jeg en injektor som skyter sprøyten inn. Dette har gått over all forventning! Jeg har ikke merket noen bivirkninger overhodet.

Å sette sprøyten hver dag var noe jeg grudde meg voldsomt til, men jeg tror dette blir en vane etterhvert.

Lykke til!

gretoe

05 - 06.07.2006, 07:33

Hallo Har brukt Copaxone i 3år, ingen bivirkninger annet enn hovne stikksteder som også klør. Jeg er fremdeles i full jobb og vet ikke om jeg hadde vært det uten Copaxone :).

onoma

06 - 23.08.2006, 01:16

Jeg er sambo med ei som legen ville gi Copaxone. I likhet med flere av dere var hun usikker, og vi brukte mye tid på nettet for å lete etter informasjon. Nøytral info, ikke reklame, som det er mye av.
Det resulterte i mye nyttig. Utløsende for henne var infon om at man må bruke copaxone i 6 - 9 måneder før legene kan registrere noen som virkning! mens det for interferonene kun går et par uker. Hun ville ikke sette 180 til 270 sprøyter på seg selv, uten at det hadde noen virkning.
Hun begynnte istedet på Betaferom, og har brukt det i litt over et år nå. Hun er fornøyd
Litt politisk til slutt... I de siste ukene har hun sagt at hun er glad hun ikke begynnte med copaxone, fordi hun ikke vil støtte Israels krigføring økonomisk. Det blir jo laget der nede.

Ikke nødvendigvis en erfaring med copaxone , men litt om en pasients tanker før valgets kvaler.

Lykke til med ditt valg.

roffe

07 - 03.09.2006, 15:27

nå har jeg brukt Copaxone i ca 4mnd,før det Rebif i ett år.Bivirkninger for meg med Rebif,derfor overgang til Copaxone,klør en del innimellom på innstikkstedene,og røde kuler,men til å leve med.Jeg gir fullstendig blanke i hvor den er produsert,her gjelder det livet mitt med høyst mulig livskvalitet!!Hvis du leter,finner du sikkert noe grums i alle landene hvor ms-medisinene er produsert.Man skal da være glad man kan bruke en av medisinene,sikkert ganske provoserende med politiske innspill for de som ikke kan få brukt verken det ene el andre!!

petronelle

08 - 10.03.2010, 15:30

Hei! Jeg skal begynne med Copaxone på mandag. Jeg gir også blaffen i hvor den er produsert. For meg finnes ikke noe annet alternativ da jeg også har en annen autoimmun sykdom.

Solanne

Besøksteller

Registrerte medlemmer: 783

Påloggede brukere nå: 16

Foruminnlegg: 2276

Pålogging til møtested

Verktøy

Månedlig avstemning

Hvilken kilde er viktigst for deg for å få informasjon om MS?

» Vis resultater