Erfaring med Copaxone ? - Multippel sklerose-forum - MS-behandling

MS-portalen - stedet for deg med MS.

Erfaring med Copaxone ?

17 - 11.04.2010, 13:25

Jeg har stikki meg rundt en runde nå; først magen, så lårene og armene. Jeg får store kladder under huden og det klør og klør. Armen er værst synes jeg. Det andre stikket jeg gjorde på venstrearmen gjorde jææ... vondt. Tror jeg traff noe jeg ikke skulle ha truffet og fikk blåmerke. Synes det er best å stikke i magen jeg. I morgen skal jeg til sjekk på sykehuset for å ta blodprøver mtp bivirkninger så da skal jeg ta opp dette.

Solanne

18 - 12.04.2010, 19:07

Solanne:Foretrekker magen. Jeg er litt overrasket, men så er vi alle forskjellige :) Favoritten blir uansett for meg som nevnt tideligere i hoftekammen/skinka. Kjenner det knapt der. Men så skal man liksom ha favorittsteder med denne medisinen heller egentlig, med andre ord ikke stikke så ofte på visse punkter/steder

AnneElk

19 - 12.04.2010, 20:29

Hei Solanne.
Har du vært inne på tanken å bytte medisin?
Jeg hadde akkurat samme reaksjoner når jeg brukte Rebif. Det settes jo også " bare under huden", 3g uken. Men det gjorde så jæ......vondt at det holdt jeg ikke ut! Jeg satte også i magen.
Gikk fort tilbake til Avonex igjen, ett stikk i uken, og ingen hudreaksjoner.

Lykke til ihvertfall Solanne, håper du får hjelp.
Klem Hillevie ",)

Hillevie

20 - 14.04.2010, 11:15

Heisan! Jeg kan bare ta Copaxone da jeg også har en annen autoimmun sykdom så noe bytting av medisin blir nok ikke aktuelt for meg. JEg skal tåle disse hudreaksjonene når jeg vet at det kommer tabletter om et par år. Fikk det bekreftet nok en gang på sykehuset på mandag. Og bivirkningene mine er helt vanlige. Værre med dem som får hjertebank og pusteproblemer.......

Solanne

21 - 14.04.2010, 12:38

Fint du tar det sånn Solanne:-)
Ja det er mange med deg som hilser tablettene velkommen. Vi får bare håpe det ikke drøyer alt forlenge.
Klem Hillevie ",)

Hillevie

22 - 26.04.2010, 07:30

Får store hevelser og senere klumper under huden. Holder på å klø meg ihjel av disse sprøytene . Flere som klør?

Solanne

Besøksteller

Registrerte medlemmer: 793

Påloggede brukere nå: 19

Foruminnlegg: 2417

Pålogging til møtested

Verktøy

Månedlig avstemning

Hvilken kilde er viktigst for deg for å få informasjon om MS?

» Vis resultater