Funn ved MR - Multippel sklerose-forum - Symptomer ved MS

MS-portalen - stedet for deg med MS.

Funn ved MR

01 - 22.11.2009, 20:27

Hei på dere.
Forrige onsdag tok jeg ny mr (mange år siden sist) for å sjekke opp ms-aktiviteten.
Fredag ringte nevrologen meg for å opplyse om hva mrbildene viste.
Som forventet var det nye lesjoner, men kun lett økning fra sist gang:-)
Men, det som ikke er like hyggelig er at det ble oppdaget en "knute" (2,4 X 3,3cm) på skjoldbruskkjertelen!!! Så den må det tas ultralyd av og evnt biopsi. Må ærlig talt si at jeg er veldig engstelig hva svaret blir, tenker jo kreft.

Har merket at noe har vært galt. Skrev her inne på portalen om at jeg trodde det var noe i veien med stoffskiftet mitt. Det ble tatt prøver, men ikke funnet feil i verdiene. Men så har det altså vært noe.
Fikk lavt stoffskifte som en bivirkning av Avonex.

Jeg har vært veldig deprimert i helgen, grått mye, men nå i kveld er det litt bedre. Men jeg er fortsatt redd. Så det er grunnen til at jeg ikke har vært så mye på "nett" som jeg vanligvis er.
Skal til legen i morgen, og håper det skal gå fort å få time til ultralyd.

Klem Hillevie ",)

Hillevie

02 - 23.11.2009, 08:36

Å....stakkars deg, Hillevie. Det er ikke morsomt å få en slik beskjed. Det vet jeg for jeg har fjernet et bryst + 3 lymfeknuter. Det var heldigvis ikke spredning. Du må prøve å se positivt på det. Det er jo ikke sikkert det er kreft. Det er farlig å leve, det er i allefall sikkert. Lykke til og god bedring.
Klem, solhaug.

solhaug

03 - 23.11.2009, 09:31

Takk for omtanken Solhaug :-) Nei da det er jo ikke sikkert det er noe farlig, men vi har så lett for å tro det verste når vi får en sånn beskjed.
Jeg mistet begge mine foreldre i kreft, mor var bare 56år.
Er det mange år siden du ble operert, og merket du noen forverring med dine andre plager etterpå?
(Du hadde vel ikke ms-diagnosen da, men du hadde nok ms fordet)
Jeg får ta det som det kommer, og så har jeg jo dere her inne til hjelp og trøst.
Ha en fin dag Solhaug.
Klem Hillevie ",)

Hillevie

04 - 23.11.2009, 09:55

kjære deg hillevie:)
da skjønner jeg veldig godt hvordan helga di har vært,det er ikke noe morsomt å få en sånn beskjed! det er så leit. håper bare du får time FORT! for å gå sånn i det uvisse og tenke og gruble det sliter fælt det!
tenker masse på deg og håper det beste for deg!
all mulig lykke til!
stor klem M.B

M.B

05 - 23.11.2009, 13:26

Hei Hillevie. Jeg ble operert jan. 2004. Og har ikke merket noe annet enn at jeg måtte ha behandling for lymfeødem etterpå. Ellers var jeg som jeg brukte å være. Det hender til og med at jeg glemmer det. Men jeg har jo vært til mammografi hvert år etterpå da. For det var bare en tilfeldighet at det ble oppdaget tidlig. Og det var hunden min sin "skyld". Han vippet nesa si opp i venstre puppen hver gang han skulle ut og det gjorde vondt. Smertene gikk ikke over og jeg ble sendt på mammografi. Rex vet jo at jeg ikke hører. Vi var opptimistiske hele tida vi. Fant ut at vi bare måtte ta det som det kom. Og det må du også.

solhaug

06 - 23.11.2009, 17:22

takk kjære dere:-) Ble litt beroliget i dag da fastlegen kunne fortelle at den type kreft sjelden hadde spredning.
Fikk ihvertfall sendt avgårde forespørsel ang ultralyd i dag.
Sist gang jeg var igjennom en operasjon (kneprotese)
fikk jeg ett skikkelig scub. Da var det tommel og pekefinger på venstre hånd jeg mistet førligheten i, og det har blitt værende. Det er to fingre som ikke er til noe nytte lenger.
Tror vi ofte kan få forverringer om vi opplever store påkjenninger. Derfor er det så utrolig viktig å klare og være rolig. Men det kan være lettere sagt enn gjort.
Er det flere her inne som har opplevd nye scub ved påkjenninger, som feks større operasjoner?
Ha en fin kveld.
Klem Hillevie ",)

Hillevie

07 - 24.11.2009, 08:26

kjære Hillevie.

Vet ikke om det er noen trøst, men det er mange mennesker rundt om i Norge som leser dette, som føler med deg med hele sitt hjerte. Jeg håper, og tror, at dette ordner seg raskt for deg.

Klem

LilleMy

08 - 24.11.2009, 09:56

Takk kjære deg. Det varmer godt å vite:-)

Får ta en dag av gangen, og det gjelder jo alle her inne. Vi har ingen garanti hva morgendagen bringer.

I dag skinner sola her og bare det er nok til å løfte humøret litt.

Ha en fin dag alle sammen og takk for at dere er her..
Klem Hillevie ",)

Hillevie

Besøksteller

Registrerte medlemmer: 783

Påloggede brukere nå: 14

Foruminnlegg: 2276

Pålogging til møtested

Verktøy

Månedlig avstemning

Hvilken kilde er viktigst for deg for å få informasjon om MS?

» Vis resultater