HJELP, mannen min har MS - Multippel sklerose-forum - Symptomer ved MS

MS-portalen - stedet for deg med MS.

HJELP, mannen min har MS

01 - 23.06.2008, 20:33

Mannen min er 26 år og har akkuart fått diagnosen MS. Han har språk, nedsatt førlighet høgre og venstre side. Trenger hjelp til å spise, drikke og reise seg opp.

Han ligger på sjukehuset.

Eg er livredd.

Håpet

02 - 24.06.2008, 20:29

Vet ikke helt hva jeg skal skrive når jeg leser dette... Skjønner godt at du blir redd.. Jeg håper mannen din blir bedre.. Det er så synd når så unge mennesker blir rammet så hardt.. Skal han få medisiner? Er legene positive? klem

m88

03 - 02.07.2008, 22:07

Jeg er 22 år å jeg fikk påvist MS for 2 år siden. De sier at det er bedre å få det når en er ung, men jeg tvileeeeeeeeeer veldi! Har igrunn ikke lyst til å ha den sykdommen her i det hele tatt, men en må bare leve med det! Får håpe mannen din blir bedre! Så på tv her en dag i forrige uke om en som satt i rullestol å 1-2 år senere kunne han gå! Husker bare ikke hva den medisinen heter!

Be4You

04 - 08.07.2008, 00:04

Jeg var i samme situasjon for rundt ett år siden. Det vil si, jeg var vel egentlig i en omvendt situasjon siden det var jeg som lå på sykehuset og min bedre halvdel som ventet på sidelinjen.
Fortvil ikke! Attakker kan være harde og de kan sette en person kraftig tilbake. Lyspunktet er imidlertid at det som regel går over og at man blir veldig bra igjen. Fremtiden er selvfølgelig alltid litt mer uviss for mennesker med ms, men i dag fungerer jeg hundre prosent igjen.

Tertitten

05 - 08.07.2008, 07:43

hei
Jeg vet ikke om det kanskje var cellegift denne personen fikk, det var en mann på treffet i fjor som fortalte om det. Han var så syk i flere år at han nesten måtte bindes til sengen for alle ansallene.
han ble satt på cellegift (husker selvfølgelig ikke hva den proffe betegnelsen heter)
i tillegg hadde han begynnt hos en heealer (noe som ble heftig diskutert blandt tilhørerene siden det finnes så mange "kjeltringer" der ute)
Vi fikk hele hans lange sykehistorie, og han hadde vært utrolig syk.
Nå gikk han med stokk. Det er jo også mange som skryter veldig av Tysabri, men det ser ut til at det ikke er så lett å få det her i landet.
Lykke til alle sammen.
klem fra Biwa

biwa Krone

06 - 22.11.2008, 07:48

det man ikke skal glemme ,er att det er mye bedre forutsettninger for oss som får ms idag enn for ti år siden,og forskninga går fremover i raser fart.selv får jeg tysabri og det fungerer bra,slipper disse j.... spröytene.veldig synd att dinn mann har blitt syk,det er jo faktisk sånn att attakkene går som regel helt tilbake,men det er viktig for dere begge å kontakte en kurator el psykolog å få pratet igjennom dette,

lykke til

hilsen Kim

Kim:) Krone

Besøksteller

Registrerte medlemmer: 756

Påloggede brukere nå: 17

Foruminnlegg: 1804

Pålogging til møtested

Verktøy

Månedlig avstemning

Bruksområdene for mobiltelefoner øker. Har du en "Smart Phone", mobil med stort display (som for eksempel Iphone eller en annen type)?

» Vis resultater