Kan en gå i uendelig tid på Tysabri? - Multippel sklerose-forum - MS-behandling

MS-portalen - stedet for deg med MS.

Kan en gå i uendelig tid på Tysabri?

01 - 10.11.2009, 13:13

Eller kan en risikere å måtte slutte/ virkningen slutter å virke etter 3-4 år?

Må en ha prøvd 2 bremsemedisiner uten virkning før en kan søje tysabri?!

tussalus

02 - 11.11.2009, 23:59

Jeg har gått på betaferon i 10 mnd uten at det har hjulpet, så nå sa nevrologen at vi skulle prøve tysabri.
Har ikke fått brev om når jeg skal inn enda.

Vigdis 37

03 - 12.11.2009, 10:11

Vet egentlig ikke. Er jo ikke så lenge siden Tysabri kom til Norge, så hvor lenge noen har stått på denne medisinen er vel ikke mer enn tre-fire år. Antageligvis er det vel noen som har hoppet av underveis, pga av komplikasjoner.Sies jo at det er mange nye Ms-medisiner på tur, som forhåpentligvis kan brukes av de fleste.

Caranda

04 - 20.11.2009, 13:00

sykehuset sier 2år

KVINESDAL

05 - 20.11.2009, 13:25

å hva skal man da gjøre etter 2 år? har prøvd andre medisiner å de hjelper ikke!

m88

06 - 20.11.2009, 18:07

vet ikke

KVINESDAL

07 - 04.12.2009, 09:06

Hørt tre år. Hva så? Etter de tre årene?

tussalus

08 - 13.02.2010, 08:23

Tysabri er jo et nytt legemiddel. Det er ingen som har brukt det i veldig mange år ennå. Erfaringen man har sett er at risikoen for PML blir større jo lenger man bruker T.

Da vil det jo bli en avveining av nytten man har av det. Noen har veldig god effekt av T, de blir faktisk bedre, gamle symptomer forsvinner osv. Da er man sikkert villig til å ta en større risiko enn hvis man ikke har noen effekt. Noen har ikke effekt av T, dvs at attakkene kommer like ofte og med samme kraft som før.

Så kommer det sikkert litt ann på hvilke nye medisiner som kommer etterhvert. Kommer det nye medisiner med samme effekt og mindre alvorlige bivirkninger, kan det være et alternativ for mange.

Ja, så det er ikke noe entydig svar på spørsmålet ditt.
(Jeg har diskutert dette med nevrologen min flere ganger.)

x00tsg

Besøksteller

Registrerte medlemmer: 783

Påloggede brukere nå: 13

Foruminnlegg: 2276

Pålogging til møtested

Verktøy

Månedlig avstemning

Hvilken kilde er viktigst for deg for å få informasjon om MS?

» Vis resultater