mat - Multippel sklerose-forum - Kost og MS

MS-portalen - stedet for deg med MS.

mat

01 - 20.02.2007, 20:33

Mange sier at man må holde seg unna hvete melkprodukter og sukker.Vet noe hvorfor at man skal holde seg unna slik mat når man har ms?

gretemor

02 - 27.02.2007, 21:36

Anbefaler deg å kjøpe MAT og HELSE nr 8 -2006. Kan sikkert bestilles på nett. Der står det veldig mye og mat som er betennelsesdempende.
Og så er det viktig å spise matvarer lavest mulig fra næringskjeden, og absolutt ikke sukker, helleir ikke kunsitg søtstoff. Tenk rene matvarer. Ta maksdose av omega 3.... Lykke til

hurra

03 - 05.03.2007, 21:03

Takk for tipset!
Jeg fant artiklene på nettet, tenkte jeg skulle tipse tilbake om dette:

www.matoghelse.no/...

(Stod det forresten mer utfyllende i papirutgaven?)

bergensfrua

04 - 09.03.2007, 13:59

Tar ikke noe forhåndsregler når det gjelder mat men bør vel gjøre det om det hjelper

pippin

05 - 13.03.2007, 23:54

Har slutta med sukker og suketter da eg begynte å klø heilt utruleg over heile kroppen. Reagerer på potetchips på samme viset. Kaffi gir meg spasmelignende rykninger i føttene. Lærer heile tiden kva eg skal holde meg unna

fantastic41

06 - 17.03.2007, 18:23

Jeg kan ikke finne artikkelen på nettet. Dn var på mange sider.

hurra

07 - 18.04.2007, 13:09

La din mat være din medisin, og din medisin være din mat hadde en klok sjel uttalt en gang.
Jeg prøver å leve etter dette og kroppen viser tydelig at den setter pris på det. For meg har det virket godt med naturprodukter (shines multichi/lives og nuglomega) renser ut slaggstoffer, gir energi og fettstoffer til hjernen) det trenger vi.
Har levd på sjokolade i mange år, og det ødelag kroppen min..... skummelt.
vi er selv ansvarlig for vår egen helse, og hva vi putter i munnen vår kan vi ikke skylde andre for.
dette var nå min mening og erfaring da.. kos dere med våren.

Lenesfrua

08 - 18.04.2007, 21:17

Tusen takk for svaret.Lenesfrua.

gretemor

Besøksteller

Registrerte medlemmer: 783

Påloggede brukere nå: 17

Foruminnlegg: 2276

Pålogging til møtested

Verktøy

Månedlig avstemning

Hvilken kilde er viktigst for deg for å få informasjon om MS?

» Vis resultater