MS behandling - Multippel sklerose-forum - MS-behandling

MS-portalen - stedet for deg med MS.

MS behandling

01 - 18.04.2008, 23:16

hei er ny her, har ikke helt taket på hvordan jeg gjør dette. Dette er derfor testing, testing:)
Fikk diagnosen ms for to uker siden i dag. Ikke trivlig:(
Skal ikke medisineres fordi jeg bare har hatt et klart atakk, som var synsnervebetennelse. Syns det var litt rart siden jeg overalt leser om at det er best å starte så tidlig som mulig med bremsemedesin. Noen som har noe erfaringer rundt dette?????????

morethe

02 - 19.04.2008, 00:53

jeg fikk medisin med en gang, så det virker som om det er litt forskjell fra nevrolog til nevrolog, er du uenig i avgjøreslsen så ta gjerne en prat med fastlegen eller ms sykepleieren din, eller nevrologen. Det er din kropp og din helse så ikke gi deg før du er fornøyd med svaret eller behandlingen du får. Det er ikke så lett å stille krav med en gang en har fått diagnosen, det blir lettere etterhvert.

Jeg har kun hatt diagnosen i 1.5 år, og jeg har det veldig bra, har tunge dager, men det har jo alle. Det går fint ann å leve et kjempe herlig liv med ms, ville bare si det. Kos fra meg

elin39

03 - 19.04.2008, 09:42

Hei,fikk selv ikke medisin før etter atakk nr2,selv om alt så ut som ms. Atakk nr 2 ødla mye mer og kunne kansje vært utsatt, eller ikke kommet. Stå på og kjemp for og få medisinering, skal være fult mulig og få etter kun ett atakk skal ein tro hva som blir skrevet.Min erfaring er att jo mer ein står på selv jo bedre er det, ikke overlat alt til legene.Håpe du lykkes og att det vill hjelpe deg.

moresild

04 - 19.04.2008, 10:25

Tusen takk for svar. Godt å få råd og tips fra andre i samme situasjon. Jeg er kjempeusikker på det med medesinering. Legen argumenterer med mange bivirkninger, og at man kan danne antistoffer mot medisinene etter hvert. Plagene mine er ikke store enda men merker at noe er annerledes i kroppen.Eller kanskje er det psykisk??hvem vet Er også redd for at et nytt atakk kan ødelegge mer enn det hadde behøvd med medesin.Jeg har hatt vondt ubehag i det ene beinet i tre mnd nå, smerter murring. Har ikke helt klart å skjønne at dette hender meg. Der har vel de fleste hvert tenker jeg. Fint å høre at man kan ha et fint liv også med ms. :)

morethe

Besøksteller

Registrerte medlemmer: 793

Påloggede brukere nå: 15

Foruminnlegg: 2383

Pålogging til møtested

Verktøy

Månedlig avstemning

Hvilken kilde er viktigst for deg for å få informasjon om MS?

» Vis resultater