Spikermatte - Multippel sklerose-forum - Mosjon og rehabilitering ved MS

MS-portalen - stedet for deg med MS.

Spikermatte

01 - 03.01.2010, 10:34

Ser at du har fått deg spikermatte Shiraz, og lurer på om flere har prøvd.
Jeg kjøpte en i sommer etter anbefaling på den svenske portalen.
For meg så gir den smertelindring, men bare en kort tid etter bruk. Blir også veldig trøtt når jeg ligger på den, så den er super å bruke før du skal legge deg.
Det beste er nok å bruke den hver dag. Jeg var veldig flink til og begynne med, men nå har det sklidd litt ut.
Jeg startet med å ligge på den 10min daglig, og etterhvert en halv time. Bruker ikke noe imellom matten og huden.
Hører også noen sier at det er fint å stå på den, da treffer du endel punkter som brukes i soneterapi.
Du får prøve deg litt fram og finne ut hva som er best for deg:-)
Ha en fin søndag.
Klem Hild ",)

Hillevie

02 - 03.01.2010, 16:44

Hei Hillevie og dere andre på portalen:)
inntresangt! hvor kjøper en spiker matte og hvor mye koster det?
får sikkert trigget litt forskjellige punktene og innbiller meg dette kan hjelpe på bedre blodsirkulasjon,og mykere i muskulatur?
håper det er flere her inne som har prøvd det som kanskje kan fortelle litt om det.
klem M.B

M.B

03 - 03.01.2010, 17:50

Hei:-)
Mener jeg betalte ca 700kr for min. Du får kjøpt den i helsekostforretninger. Vet også du kan få tak i den på nettet, og en etterligning er å få kjøpt hos Claes Olson. ( sikkert feil skrevet, hi hi..)
Det gjør ganske vondt til og begynne med, men det gir seg fort, det verste er egentlig når du skal reise deg opp fra matta etterpå. Da føler du deg, og ser ganske "gjennomhullet" ut :-)))
Vi har skrevet litt om spikermatte tidligere her på portalen, ( mener det står under symtomer ved ms/ ryggsmerter ) ellers er den mye omtalt på den svenske sia.
Lykke til ihvertfall, det er jo verdt ett forsøk:-))
Klem Hild ",)

Hillevie

04 - 04.01.2010, 09:11

Hei, jeg har også spikermatte. Det er som Hild sier, vondt med det samme, men den hjelper. Har nesten ikke behov for å bruke den mere. Jeg har ikke problemer med å komme meg av den. Bruker magemusklene og "drar" meg opp. Jeg bestilte den gjennom nettet og den kostet litt over 500 kr. Så dette anbefaler jeg.

Hilsen Evy.

solhaug

05 - 04.01.2010, 10:10

Hei dere:)
takk for svar!
ja det er verdt ett forsøk og jeg må si jeg vil heller prøve litt denslags i stede for en hel masse tabletter som ikke fungerer på meg, jeg er heldig som har råd til å unne meg litt av det lille ekstra.
så jeg skal innom helsekost på vei fra legen i dag, må dit igjen da jeg sliter med enormt vondt i hode,har for høy puls og blodtrykket var litt for høyt,hatt hodepine hver dag i nesten tre mnd nå....
ha en best mulig dag dere
klem M.B

M.B

06 - 04.01.2010, 13:54

Hei MB.
Lykke til med spikermatte:-))))
Men så ille at du fortsatt går rundt med hodepine!! Trodde det hadde rettet seg? Henger hodepinen og høy puls/ blodtrykk sammen? Får virkelig håpe at det er hjelp og få med det. Hva sier legen egentlig? ( om du vil fortelle da?)
Og til deg Evy:-))), Så bra at du har magemuskler, så du får kommet deg opp fra spikermatta!!! Hi,hi. Jeg gjør nok på samme måte, men fordet så må jeg si at det er litt vondt, føles som om matta henger igjen på ryggen..
Ha en flott dag alle sammen.
Klem fra Hild ",)

Hillevie

07 - 04.01.2010, 16:23

Hei Hillevie:)))
jeg fikk beskjed om att blodtrykk og puls ikke henger sammen med ms sykdommen i seg selv.. men nå skal legen søke om innleggelse på sykehuset og det er jeg så veldig glad for,for legen mente hodepina ikke var av forhøyet puls,så jeg er spent til jeg får undersøkt meg på sykehuset...
håper bare att jeg er heldig og kommer inn fort på nevrologiske!skulle det bli verre blir jeg lagt inn samme dag,men skulle prøve det sånn.
ja skal teste ut spikermatta snart,men først trenger jeg en hvil kjenner jeg og så restemiddag av ribbe:)
siste dag med julemat her i huset,holdt på å si for i år hihi menn det blir jo ikke riktig,men for denne gang.
ha det bra.
Klem M.B

M.B

08 - 04.01.2010, 16:43

Hei dere, jeg må jo skryte litt av magemusklene mine da. Var på treningssenteret for første gang siden før jul, og følte nesten ikke at jeg har tapt noe fra treninga. Det var bare litt kjedelig å begynne uten mannen min, han var forhindret. Men jeg bruker magemusklene mine hver dag, når jeg står opp om morran osv. Måtte det i jula når vi var barnepike, for vi la Kevin i senga vår om kvelden og når han sov middag. Og da var det å komme seg opp uten å bevege madrassen for mye. Fin trening, det!! Det gikk bra å være barnepike jeg ble ikke FOR sliten. Det er nesten bedre å ha han i flere dager enn bare ei natt.

solhaug

Besøksteller

Registrerte medlemmer: 783

Påloggede brukere nå: 18

Foruminnlegg: 2276

Pålogging til møtested

Verktøy

Månedlig avstemning

Hvilken kilde er viktigst for deg for å få informasjon om MS?

» Vis resultater