Yoga og gåture - vær med! - Multippel sklerose-forum - Mosjon og rehabilitering ved MS

MS-portalen - stedet for deg med MS.

Yoga og gåture - vær med!

01 - 03.08.2007, 09:30

Hei alle sammen

Jeg er nylig diagnostisert. Vi er nå 4 mennesker i den nærmeste familie med MS - kanskje 5. mann på vei...
Jeg mærker at yoga er utrolig godt når kroppen er igang med å stivne til og samtidig ikke helt slapper av. Jeg er selv utdannet yogalærer og kunne tenke meg å møte andre MS-folk. Derfor vil jeg høre om noen i Oslo/Asker/Bærum har lyst og interesse for tilpasset yogatrening og avspenning/meditasjon.
Jeg ønsker meg også å finne en gå-gruppe. Har noen lyst å møtes en gang ukentlig for gåture? Kan du fx gå rundt Semsvannet?

Thy

02 - 09.09.2007, 09:24

veldig interessert i yoga gruppe. har tidligere drevet med det men ikke på noen år.har värt på leting etter noe slikt nå. er ny med ms og sliter mye med fatig så det hadde värt fint å trene med noen som forstår mer av det vi sliter med.
gåturer også interesant men går periodevis dårlig da.
hvor er semvannet?
bor ved sköyen
camelon

cwaeren

03 - 23.07.2010, 10:27

Lærte en yoga/ uttøynings øvelse av en tibetansk nonne/ lege, i 2006. Har suplert med andre tøyninge eller posisjoner, etterhvert!

For å gjøre en lang historie kortere, så har denne uttøyning/ yoga øvelsaen blitt helt nødvendig for meg å utføre daglig! Det hjelper for å bevare min evne til å gå, selv om balansen er elendig, i utgangspunktet....

Er uansett intresert i å møte andre med ms, som naturligvis har erfaring og forståelse om hva ms går ut på :)

Og hvor er semvannet?

Dan

dan eirik

04 - 24.07.2010, 15:51

Hei Dan Eirik:-)

Velkommen hit til oss. Hyggelig at du har funnet fram til portalen.
Sikkert spennende med Yoga. Jeg har aldri forsøkt det, men kunne tenke meg å prøve. Hadde vært fint med øvelser som kunne hjelpe på stivheten i rygg/nakke.
Har du tips å komme med? Finnes det øvelser jeg kan finne på nettet?