Yoga og gåture - vær med! - Multippel sklerose-forum - Mosjon og rehabilitering ved MS

MS-portalen - stedet for deg med MS.

Yoga og gåture - vær med!

01 - 03.08.2007, 09:30

Hei alle sammen

Jeg er nylig diagnostisert. Vi er nå 4 mennesker i den nærmeste familie med MS - kanskje 5. mann på vei...
Jeg mærker at yoga er utrolig godt når kroppen er igang med å stivne til og samtidig ikke helt slapper av. Jeg er selv utdannet yogalærer og kunne tenke meg å møte andre MS-folk. Derfor vil jeg høre om noen i Oslo/Asker/Bærum har lyst og interesse for tilpasset yogatrening og avspenning/meditasjon.
Jeg ønsker meg også å finne en gå-gruppe. Har noen lyst å møtes en gang ukentlig for gåture? Kan du fx gå rundt Semsvannet?

Thy

02 - 09.09.2007, 09:24

veldig interessert i yoga gruppe. har tidligere drevet med det men ikke på noen år.har värt på leting etter noe slikt nå. er ny med ms og sliter mye med fatig så det hadde värt fint å trene med noen som forstår mer av det vi sliter med.
gåturer også interesant men går periodevis dårlig da.
hvor er semvannet?
bor ved sköyen
camelon

cwaeren

03 - 23.07.2010, 10:27

Lærte en yoga/ uttøynings øvelse av en tibetansk nonne/ lege, i 2006. Har suplert med andre tøyninge eller posisjoner, etterhvert!

For å gjøre en lang historie kortere, så har denne uttøyning/ yoga øvelsaen blitt helt nødvendig for meg å utføre daglig! Det hjelper for å bevare min evne til å gå, selv om balansen er elendig, i utgangspunktet....

Er uansett intresert i å møte andre med ms, som naturligvis har erfaring og forståelse om hva ms går ut på :)

Og hvor er semvannet?

Dan

dan eirik

04 - 24.07.2010, 15:51

Hei Dan Eirik:-)

Velkommen hit til oss. Hyggelig at du har funnet fram til portalen.
Sikkert spennende med Yoga. Jeg har aldri forsøkt det, men kunne tenke meg å prøve. Hadde vært fint med øvelser som kunne hjelpe på stivheten i rygg/nakke.
Har du tips å komme med? Finnes det øvelser jeg kan finne på nettet?
Problemet mitt er at jeg i tillegg har en kneprotese, så da er det begrenset hva jeg klarer av bøyninger i knærne. Klarer maks 90grader.

Det må da være mange som bor i Oslotraktene og som kunne tenke seg "Yoga-treff". Hva om du kontakter ms-foreningen i Oslo? Men du er kanskje medlem der?

Ha det riktig bra. Og kom gjerne med flere innlegg. Her er det lov å spørre om alt mellom himmel og jord.

Klem Hillevie ",)

Hillevie

05 - 25.07.2010, 12:26

Er medlem i MS foreningen Oslo, og der er det både yoga og stretching grupper. Det er her jeg har lært mye yoga, som jeg utøver daglig.

Viktig å melde seg på der, i god tid så man får plass. Yoga- instruktøren der, er veldig dyktig :)

Men yoga eller øvelsen jeg lærte av nonne- legen som styrker kjerne-muskulaturen i sete, mageregionen er på en måte utgangspunktet.

Dan Eirik

dan eirik

06 - 27.07.2010, 15:00

Jeg vil å på yoga :) Er det noe sånt i trondheim eller? noen som vet? :)

m88

07 - 29.07.2010, 10:18

Jeg skulle ønske en yoga-gruppe der hvor jeg bor.Mitt problem er at vi har ikke bil, og TT kort holder ikke langt. Jeg kan sefølgelig øve hjemme. Har både bok og CD.

attiir

Besøksteller

Registrerte medlemmer: 783

Påloggede brukere nå: 15

Foruminnlegg: 2276

Pålogging til møtested

Verktøy

Månedlig avstemning

Hvilken kilde er viktigst for deg for å få informasjon om MS?

» Vis resultater